Közösségi média
A digitális trendek hatására a vállalatok és a fogyasztók alapvető kommunikációs jellemzői megváltoztak. Egyike az ilyen trendeknek a közösségi média felülete, amelyen való jelenlét a vállalatok számára kulcstényezője a sikernek.
Ha egy vállalat ezen a felületen szeretne megjelenni, ahhoz meg kell értenie a közösségi média egyes típusainak az alapvető jellemzőit: azt, hogy melyek illeszkednek legjobban a vállalati célokhoz.
Válassz komunikációs csatornát
Mindenki használja a Facebook-ot. Ez persze nem teljesen igaz, de majdnem, ezért is nehéz és bizonyos célcsoportok esetén nem is érdemes megkerülni ezt a csatornát, ha hirdetési kampányt szervezünk.
A felhasználók demográfiai szempontból csemegét jelentenek a hirdetők számára, ugyanis a vásárlóképes korosztály nagyon nagy arányban van jelen.
Az Instagram napjainkban szárnyal és nagyon úgy fest, hogy ez az alkalmazás hosszútávon velünk marad és nem fog veszíteni népszerűségéből. Az Instagram alkalmazkodik a felhasználók szükségleteihez, elvárásaihoz és olyan újításokat eszközöl, amire az emberek vágynak.
Youtube
A YouTube annak köszönheti óriási sikerét, hogy éppen „három forradalom” találkozott a megszületésekor. Az egyik a videózás forradalma, amely akár az olcsó kamerák vagy az arra alkalmas mobiltelefonok, és nem mellesleg az egyszerűen használható videószerkesztő szoftverek eljövetelét hozta, és ezzel lehetővé tette a mindennapok megörökítését a tömegek számára.
TikTok
A TikTok egy olyan alkalmazás, amin bárki ráénekelhet kedvenc dalára, eltátoghatja kedvenc filmrészletét és YouTube-videóját – sőt ezen felül duettet is készíthet a barátaival –, mind erre pedig tizenöt másodperce van a felhasználónak. Szóval alapvetően nagyon újszerű és izgalmas alkalmazás.
Twitch
A Twitch.tv egy videójáték-közvetítéssel foglalkozó weboldal. A Twitch.tv platformján a felhasználóknak lehetőségük van e-sport mérkőzéseket nézni és élőben közvetíteni saját játékmeneteiket. A Twitch.tv ma a világháló egyik legtöbbet látogatott weboldala. 2015-ben a Twitch bejelentette, hogy több mint 1,5 millió közvetítője és 100 millió nézője volt egy hónap alatt.